hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| راه اندازی رشته های گردشگری و تاکسیرانی برای نخستین بار در کشور در قم

قم| راه اندازی رشته های گردشگری و تاکسیرانی برای نخستین بار در کشور در قم

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم گفت: این مرکز برای نخستین بار در کشور در قم نسبت به ایجاد رشته های گردشگری و تاکسیرانی اقدام کرده است.

به گزارش رویداد ایران، مصطفی ملایی در نشست خبری که در دفتر خبرگزاری فارس در قم برگزار شد، از تدوین سند راهبردی برای این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: این سند براساس سند راهبردی شهرداری قم تدوین شده و براساس آن مرکز علمی کاربردی شهرداری قم باید به مرکزی پیشرو، فعال،کارآمد موثر و سرشار از هویت انقلاب اسلامی و ایرانی در بین مراکز علمی کاربردی تبدیل شود تا بتواند پاسخگوی نیازهای شهرداری قم باشد.

وی با اشاره به رشد آماری دانشجویان مرکز آموزشی علمی کاربردی شهرداری قم، گفت: در سال 96 شمار دانشجویان این مرکز 207 نفر بود که در مهرماه سال جاری این تعداد با رشد چهار برابری مواجه شده است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم با اشاره به اینکه در حال حاضر 206 نفر از کارمندان شهرداری قم در این دانشگاه تحصیل می کنند، عنوان کرد: این مرکز پیشرو در ارائه خدمات نوین و با کیفیت آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و کارآفرینی، فعال درپژوهش های کاربردی و آموزش های کوتاه مدت، ضمن خدمت، حضوری و مجازی است.

وی به دیگر شاخصه های مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم اشاره کرد و گفت: این مرکز آموزشی توانمند در تعلیم و تربیت منابع انسانی ماهر و کارآفرین مورد نیاز شهرداری، شهر و کشور و موثر در تحقق سند 1414 شهرداری کلانشهر قم است.



ملایی اضافه کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم محیطی پرنشاط سرشار از هویت اسلامی-انقلابی و ایرانی، برخوردار از نظام‌های آموزشی، پژوهشی و مدیریت کارآمد و مجهز به کاملترین امکانات فنی، مهندسی و آزمایشگاهی است که در سند راهبردی به آن تاکید شده است.

وی با اشاره به برخی اقدامات موثر که در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم صورت گرفته است، بیان کرد: راه اندازی نخستین مرکز نوآوری گردشگری کشور، راه اندازی دفتر کارآفرینی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های مختلف کارآفرینی و نخستین طرح کسب و کار نویسی حوزه کارآفرینی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این مرکز است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم اضافه کرد: اساس برنامه های دانشگاه کارآفرینی بوده است و در هر رشته یک گروه تشکیل دادیم که انجمن‌ها زیرمجموعه این گروه‌ها تشکیل شده‌اند که در تحقق کارآفرینی نقش بسیار مهمی دارند.

وی رویکرد مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری قم را هدایت دانشجویان از رشته‌های عمرانی به سمت خدمات اجتماعی و فرهنگی است که در این راستا رشته‌های گردشگری و نخستین رشته تاکسیرانی کشور در این مرکز ایجاد شده است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد